poniedziałek, 3 lutego 2014

J.K. Rowling kwestionuje związek Hermiony i Rona

 
W wywiadzie przeprowadzonym przez Emmę Watson, autorka Harry’ego Pottera – J.K. Rowling – dzieli się sensacyjnymi informacjami: Nie jest pewna, że dobrze zrobiła łącząc Rona z Hermioną w parę.

Nawiązując do nagłówka, który brzmi: J.K. przyznaje, że Hermiona powinna poślubić Harry’ego, Rowling twierdzi, że w serii o Harrym Potterze to nie Hermiona i Ron powinni być razem, ale Hermiona i Harry.
Napisałam związek Hermiony z Ronem jako formę spełnienia życzenia – powiedziała pisarka. Rzeczywiście, tak właśnie został wymyślony. Hermiona związała się z Ronem z powodów, które mają niewiele wspólnego z literaturą, a znacznie więcej z moim przyzwyczajeniem do wątku, jaki pierwotnie wymyśliłam.

Wiem, przykro mi – kontynuuje Rowling – i już słyszę wściekłe okrzyki niektórych fanów, ale jestem całkowicie szczera i ta perspektywa zrodziła się z dystansu. Dokonałam takiego wyboru z powodów osobistych, a nie dla wiarygodności historii. Czy te słowa złamią ludziom serca? Mam nadzieję, że nie. 

Watson nie wydawała się zszokowana tymi komentarzami i zgodziła się z pisarką. Myślę, że istnieją fani, którzy również tak twierdzą i zastanawiają się, czy Ron rzeczywiście był w stanie uszczęśliwić Hermionę.

Rowling powiedziała również, że Ron i Hermiona potrzebowaliby poradnictwa w związku.

Te komentarze zostały uzyskane dzięki zapowiedzi, umieszczonej przez „Sunday Times” na Twitterze. Być może więcej szczegółów ukaże się w pełnym artykule.

Po raz pierwszy słyszymy o wywiadzie, przeprowadzonym z Rowling przez Watson dla „Wonderland” i z pewnością opublikujemy pełną treść wywiadu.

Jak zapewne wiadomo fanom, Ron i Hermiona doczekali się dwójki dzieci: Rose i Hugo.
W 2011 Rowling wyjawiła, że poważnie zastanawiała się nad zabiciem Rona. Biedaczyna nie ma zbyt dobrej prasy odkąd zakończyła się seria o Harrym Potterze.

tłumaczenie artykułu Marta Szałaśna.
http://www.hypable.com/2014/02/01/jk-rowling-ron-hermione-relationship-regret-interview/

22 komentarze:

  1. Ale co zrobić z Ginnie Potter:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona miała tylu wielbicieli, że na pewno ktoś by się dla niej znalazł ;)

      Usuń
    2. Jakoś nigdy za nią nie przepadałam. Mogłaby zginąć w obronie Rona ^^

      Usuń
    3. Nie on ma Lunę

      Usuń
    4. Co ciekawe według oficjalnych historii Neville nie poślubił Luny...

      Usuń
  2. Czego by nie napisała i tak bym ją całkowicie poparła :) Moje uczucia wobec wypowiedzi Rowling na ten temat są trochę mieszane. Z jednej strony bardzo fajnie, że spełniła prośbę czytelników, z drugiej trochę źle, że pisała wbrew sobie. Ja osobiście czytałam Harry'ego Pottera w wieku, kiedy problemy miłosne bohaterów były najmniej ważne. Lubię związek Rona i Hermiony można powiedzieć, że z przyzwyczajenia. Czytasz setny raz tę historię, znasz ją na pamięć, kochasz ją jak własną mamę i trudno sobie wyobrazić inne rozwiązania... :)
    Pozdrawiam
    A

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadne tam Harry i Hermiona, powinno być Harry i Luna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to by było coś :)

      Usuń
  4. "bo jestem rudy??"

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie Hermiona zawsze będzie pasowała do Snape'a, o! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Średnio...

      Usuń
    2. Tak! Niech żyje HG/SS! Opcjonalnie HG/DM. ;)

      Usuń
    3. Bitch please, Dramione forever <3

      Usuń
    4. Dramione <3

      Usuń
  6. Jakby Hermiona była z Harrym to byłoby to tak przewidywalne, że aż nieciekawe. Dzięki temu, że Ron związał się z Hermioną książka stała się nieprzewidywalna i ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej nieprzewidywalny byłby jej związek z Draco ^^ wydaje mi się, że pasowaliby do siebie...

      Usuń
  7. Czy warto dyskutować o czymś co zostało skończone oraz wg mnie dobrze wyważone? Ośmiesza się takimi zwierzeniami. Wiadomo,że podczas pisania w jej głowie pojawiały się różne pomysły oraz zewnętrzne sugestie osób trzecich, ale książka odniosła ogromny sukces, zatem po co się przyznawać do tego i zakłócać fanom wizję Harrego Pottera? Zakończenie, które wybrała Rowling wg mnie nie mogło być lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  8. wlasnie mi sie podoba to ze sa razem! :D z Harrym byloby to zbyt oczywiste

    OdpowiedzUsuń
  9. A szkoda, że poszła za głosem fanów. I że nie uśmierciła Rona. Zawsze uważałam, że on powinien zginąć.

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze że napisała tak jak napisała. Zakończenie lepsze chyba być nie mogło!!!!

    OdpowiedzUsuń