poniedziałek, 16 września 2013

E-booki w Polsce

Z jakich czytników korzystają Polacy, ile średnio miesięcznie ukazuje się nowych ebooków, jakie są najpopularniejsze tytuły?
Na te i więcej pytań odpowiada infografika przygotowana przez portal Cuponation.pl

Jak wiadomo, rynek ebooków w Polsce wciąż jest niewielki, szczególnie w porównaniu do pozostałej części Europy. Do zakupów elektronicznych książek zniechęcały Polaków wysokie ceny czytników (ceny te, na szczęście, zaczęły w ostatnim czasie znacząco spadać) i za wysoka cena ebooków względem książki papierowej (kłania się nam tutaj 23-procentowy podatek VAT). Minusem był też brak premier nowości w formie elektronicznej; i tutaj jednak sytuacja się poprawia (aczkolwiek głownie w przypadku bestsellerów, gorących nowości czy książek, których ekranizacje trafiają do kin). 

Zwiększa się też coraz bardziej liczba sklepów internetowych, w których można kupić ebooki; teraz do dyspozycji mamy Ksiazki.pl, Woblink.pl, Publio.pl, ebookpoint czy Empik, a od niedawna też Fabryka.pl.





6 komentarzy:

  1. Od jakiegoś miesiąca jestem właścicielką czytnika Pocketbook 622 i jestem zadowolona z zakupu. Cena nie jest zbyt niska ale czytnik jest tego wart, zdecydowanie więcej czytam teraz książek, mam więcej możliwości wyboru tego co czytam i chce przeczytać aniżeli to co może zaoferować mi biblioteka gdzie na nowe tytuły trzeba troszkę poczekać a ebooka znajdę zdecydowanie szybciej zwłaszcza że coraz więcej książek w takiej formie się ukazuje. Więc jeśli ktoś lubi czytać książki w dużych ilościach i nie ma czasu biegać po bibliotekach (księgarniach) to polecam czytnik ;) Niestety minusem jest to że ebooki wg mnie są bardzo drogie, wręcz cenowo nawet są czasami takie same jak książki papierowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z czytnika Prestigio korzystam od 2 lat - to był jeden z lepszych zakupów! Pod ręką mam zawsze całą bibloitekę, niezależnie od miejsca, w którym przebywam. Ale cena ebooków - zabójstwo! Różnice w cenie między książką papierową a ebookiem są nieznaczne, 2-5 zł. A pamiętam jak ebooki pojawiały się dopiero w Polsce, widziałam program w tv na ten temat, w którym mówiono że dzięki temu będzie łatwy dostęp do taniej książki. W zapowiedziach cena ebooka miała być o 60-70% niższa niż książki papierowej ze względu na brak kosztów papieru, druku, rozprowadzania itp...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kupuje ksiazki po 10-20 zl a oryginaly papierowe kosztuja z 50% wiecej, nie wiem gdzie Wy je kupujecie. Czekajcie na promocje. Normalne ceny ksiazki zazwyczaj ok 10 pln taniej wychodzi mobi....

    OdpowiedzUsuń
  4. Używam czytnika Pocketbook 622 od roku i jestem zadowolony. Ostatnio kupiłem drugi czytnik: Pocketbook 623 i mam bardzo mieszane uczucia.

    W zasadzie jest to to PB 622 ze znacznie lepszym, podświetlanym ekranem.

    Ekran jest OK, ale czytnik jest POWOOOLNY. Niektóre tryby pracy, które w PB 622 były trochę wolne, w PB 623 są beznadziejne.

    Np. - zmiana strony w pdf w trybie rozpływ: 1.7 sekundy (da się wytrzymać) versus 4.8 sekundy.

    Zmiana orientacji z pionowej na poziomej - niecała sekunda urosła do 30 sekund.

    PB622 był świetnym narzędziem do pdf-ów, PB623 prawie nie nadaje się do pdf-ów.

    OdpowiedzUsuń